הכנסת אישרה בטרומית: תיאסר הנפת הדגל הפלסטיני

איתי גדסי No Comments on הכנסת אישרה בטרומית: תיאסר הנפת הדגל הפלסטיני

אושרה בקריאה טרומית במליאת הכנסת הצעתו של ח"כ אלמוג כהן לאסור הנפת דגל של ישות עוינת

צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90     
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק שאוסרת הנפת דגל של ישות עוינת, שהגיש חבר הכנסת אלמוג כהן. 54 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 16 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת חוקה.

מוצע לקבוע שהנפה פומבית במסגרת התקהלות של דגל של ישות, או גוף שאינם ידידותיים לישראל או אינם מאפשרים הנפת דגל ישראל בתחומם, תהווה עבירה פלילית, שדינה מאסר שנה.

חוק העונשין קובע בסעיף איסור על התקהלות של אנשים אשר יש יסוד סביר להניח כי כוונתם להפר את השלום. סעיפים 152-154 לחוק העונשין, קובעים מתי התקהלות אסורה הופכת להתפרעות ומתי ניתן לתת הוראות למתפרעים להתפזר.

הצעת החוק מוסיפה כי התקהלות אסורה היא גם זו שבמהלכה מוצגים דגלים של מדינות אויב או של מדינות לא ידידותיות (ישויות שאינן מכירות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית) או של מדינה, ישות או גוף שאינם מאפשרים להציג את דגל ישראל בתחומם ובכך קובעת הצעת החוק את כלל ההדדיות: מי שאינו מאפשר להניף את דגל ישראל בתחומו בפומבי, לא יונף דגלו בפומבי בהתקהלות בציבור בתחומי מדינת ישראל.

בדברי ההסבר נכתב: "הצעת החוק מכווינה את ההתנהגות של הציבור בישראל. מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית מאפשרת לאזרחיה למחות בנושאים בהם הם חלוקים על החלטות הרשויות המוסמכות. ברם, הצעת החוק מציבה קו אדום בין מחאה לגיטימית למחאה שבמהלכה מתנוססים דגלים של מי שאינו מכיר במדינת ישראל, מי שאינו ידידותי לה או מי שאינו מאפשר למדינת ישראל להניף את דגלה בתחומו".



0 תגובות